kolmapäev, 4. november 2015

A kas palka saan see kuu?

Ütleme, et sul on soov kolida Rootsi. Ja ütleme, et on olemas ka töökoht ja elukoht ja oled Rootsi residendiks end registreerinud ja saanud isegi Rootsi isikukoodi. Mida veel elult tahta, eks? Mõtleks, et nüüd on aeg käia rahulikult tööl ja vabal ajal avastada seda imeilusat linna, kuhu kolinud oled. Aga üks asi veel – palka ju tahaks saada. Rootsi firma tahab palka kanda vaid Rootsi pangakontole – selge see. Kui raske ikka peaks olema pangakonto avamine, kui on olemas töökoht, elukoht ja isegi Rootsi isikukood? Mitte eriti, tundub, eks? Siin, mu kallid sõbrad, te eksite. Las ma jutustan teile.

Selleks, et avada pangakontot, on tarvis Rootsi ID-kaarti. Punkt. See on eeldus ja sellest nad väidetavalt mööda ei saa mitte kuidagi minna. Selleks, et teha Rootsi ID-kaarti, on vaja ennast identifitseerida. Meil Eestis on selline tore asi nagu Eesti ID-kaart, millega saab teha KÕIKE, välja arvatud reisida EL-st välja. Võiks arvata, et sellest piisab enda identifitseerimiseks ka Rootsis. Euroopa Liidus. Nagu elu õpetab, siis arvamisest ei piisa. Selleks on tarvis passi. Olgu. Passi siis passi. Ja kui veel täpsemaks minna, siis biomeetrilist passi. Mida hakati väljastama 1. September 2006. Ja millal minu kenasti kehtiv pass välja antud on? Aprillis 2006. Seega mul ei ole mitte ühtegi võimalust enda identifitseerimiseks, et teha Rootsi ID-kaarti, et avada Rootsi pangakonto, et saada palka.

Või siiski? Skatteverketi koduleht ütleb, et identifitseerida võib mind ka Rootsi kodanik, kes on mu vanem, täisealine laps, abikaasa, elukaaslane, sotsiaaltöötaja või tööandja. Mul on nii tore tööandja küll, et ju keegi oleks nõus minuga sinna kaasa tulema, aga... Mu tööleping peaks olema kehtinud juba aasta. Öelge mulle, kuidas ma peaksin olema aasta siin töötanud ja selle eest ka tasu saanud, kui mul pole Rootsi pangakontot, kuhu seda tasu kanda? Ja see, et olen samas firmas, kuid teises riigis töötanud peaaegu 2 aastat, ei loe. Põhimõtteliselt tundub mulle kõige lihtsam abielluda rootslasega. Ahoi, vabad Rootsi mehed, kas on vabatahtlikke?


Olgu-olgu, tegelikkuses pean Eestisse tulles uue kiirpassi tegema lihtsalt. Ja seega – elu on selline, et palka ma see kuu veel kindlasti ei saa...

4 kommentaari:

  1. Suht fucked up ikka... Siin õnneks läks kõik väga õlitatult. Kuigi oli ka silmi suureks ajavaid asju.. nagu vajalik oli esitada rahvusvaheline sünnitunnistus :D

    VastaKustuta
  2. Hahaha, kuidas sa selle välja võlusid? :D

    VastaKustuta
  3. su elu on lõbus ikka küll :D Kuidas siis selle "Minu Göteborg" raamatuga jääb?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Thehe :) 1) Rootsist on raamat olemas, 2) ma ei oska niimoodi kirjutada, et sellest raamatu saaks!

      Kustuta