neljapäev, 3. detsember 2015

Rootslased ja nende järjekorrad...


Enne siia kolimist lugesin palju inimeste kogemusi ja artikleid, mis rääkisid Rootsi kolimisest. Suurem osa asju, mida seal rõhutati, ei tundunud mulle üldse veidrad – nagu kohvitamine köögis või obsessiivne järjekordade jälgimine. Meie kontoris igapäevast fiikat ei toimu (ainult reedeti) ja järjekorranumbrite masin on minu hinnangul üks igati tänuväärne leiutis, KUID... Nüüd jõudis kätte hetk, mil ma selle suure järjekorratamise peale pahaseks sain.

Nimelt, meie majas saab pesu pesta ainult all pesuruumis. Ja selle jaoks peab endale aja broneerima. Ajad on kolmetunniste tsüklitena hommikul kella 8-st õhtul 20-ni. Olgu, kõik loogiline. Aga... Mul isiklikult on näiteks võimalik seda teha nädala sees vaid pärast kella 17-t (ehk siis iga päev ainult 1 aeg kogu trepikoja peale) või nädalavahetuseti. Aja broneerimiseks on igal korteril üks lukuke (mille peab sinna time slot’i koha pealt lukku keerama, kui tahad seda kinni panna). Ja meid on korteris 3 inimest, kes oma pesu pesta tahavad. Seega – kui kumbki neist on jõudnud enne näiteks pühapäevaks endale aja broneerida, siis mina enne seda uut aega kinni panna ei saa, kui tema aeg läbi on. Ja arvake ära, kas ma olen saanud viimased paar nädalat pesu pesta? EI. Pärast kella 20-t õhtul seda teha ei tohi, sest häirib ülemist korterit. Oeh.

(muide, postituse kirjutamise keskel käisin lõunal ja ma olen ilmselgelt valesse maailmajakku sündinud – ma ei väsi vist eales kookospiimaga tehtud karrist ära, omnomnom)

Ja lisaks – käisin eile niidi ja nõela jahil. Esiteks otsisin ennast peaaegu lolliks, no MITTE KUSAGIL ei müüda tavalist niiti ja nõelda. Tundub, et kui nööp eest ära kukkuma peaks, siis ostetakse siin uus jakk... Lõpuks küsisin oma landlady’lt, kust ma niiti ja nõela leida võiksin ja ta soovitas mul minna nööbipoodi. Olgu. Läksin. Imearmas imepisike nööbipood. Leidsin nõela, leidsin niidi ja jäin järjekorras ootama kuni minu ees mingid tädid nööpe valisid. Ka minu taha oli järjekord tekkinud. Jaaaaaa kui minu kord käes, teatab müüja, et mul pole ju järjekorranumbrit. Ma jäin ilmselgelt lollaka näoga vahtima, sest... Isegi max 10-ruutmeetrises nööbipoes olid järjekorranumbrid!! Küll mitte masinaga, vaid käsitsi valmistatud jällegi imenunnud järjekorranumbrid, mille pidi riiulist võtma. Oh mind matsi...

1 kommentaar: