teisipäev, 16. veebruar 2016

A kuidas need pangad siis töötavad?

Töötavad-töötavad. Kuidagi nad töötavad... Vahepeal ei tundunud mu seiklustel otsa ega äärt, aga õppetunnid on saadud:

1) Ära enne panka mine, kui Rootsi ID-kaarti pole

2) Ära enne Rootsi ID-kaarti tegema mine, kui sul biomeetrilist passi pole

3) Tšeki enne üle, kas sulle piisab ilma IBANita kontost

4) Kui piisab, siis mine Forexisse - ausaltka. Mul on 2956 põhjust, et seda panka armastada. Esiteks on pangakontorid umbes igal pool, need on avatud iga päev (kaasa arvatud pühad) ja tavapäevadel õhtul kella 21ni, kui tavapangad on lahti a'la 11-15 ja lõuna sellest 12-13 võimidagi. Lisaks ei maksa ülekanded midagi ja Euroopas on ATM-st raha välja võtmine tasuta. Internetipank on ka absurdselt lihtne (kuigi rootsi keeles aga palju ma ikka saada tahan, eks...). Aa, ja konto sai KOHE. Sisse logimine käib pin-kalkulaatoriga, mida ma pidevalt ära kaotan.

5) Kui ei piisa, you're screwed. Mina muidugi ei teadnud esialgu, et ei piisa ja seega tegin endale hiljem Nordea konto lisaks Forexile. Esiteks küsisid nad 28465930 küsimust selle kohta, kas ma kavatsen hakata raha üle kandma, kui jah, siis kui tihti, kui palju ja millisele kontole, kui palju ma raha sinna saama hakkan ja ja ja... Liiga palju küsimusi. Konto avamine võttis aega 2 nädalat, pärast seda saadeti pangakaart (veel 2 nädalat) ja siis millalgi kaardi kood järgi. Sisse logimiseks anti kaardilugeja, mis näeb välja selline:



Sinna tuleb oma pangakaart sisse torgata ja trükkida oma 395 koodi, mida see küsib. Muidugi tuli enne see kuidagi netipangas aktiveerida veel lisakoodiga, mis tuli ka eraldi ümbrikus postiga koju.

6) Ole valmis lugematuteks kirjadeks, mis postiga koju tulevad. Iga k*ramuse paber oma ümbrikus. Tundub, et Rootsi pangad ja muud ametiasutused ongi need, kes ei lase paberitööstusel põhja minna (tänks muidu, hehe) ega Rootsi riiklikul postil. Mulle on tulnud näiteks selline kogus kirju viimase 3 kuu jooksul ja olgu öeldud, et ma pole Eestis vist oma eluajal nii palju pabereid koju saanud:


Loomulikult on iga viimane kui paber rootsi keeles. ÕNNEKS on olemas google translate'i äpp, millega saab kirju lugeda läbi kaamera (mida ma 20 aastat tagasi teinud oleks?!).

7) Jaaaa... Et mitte liiga palju vinguda, siis on olemas ka imelihtne moodus igale poole sisse logimiseks - mobiilID, mis töötab nii, et võtad äpi telefonis lahti, trükid oma isikukoodi sellele lehele sisse, kuhu logida tahad, siis trükid oma paroolkoodi äppi ja voilaa, oled sisse logitud. See on imeline, tõesti, kuigi selle tegemine oli ka paras peavalu... :D Ma isegi ei tea lõppeks, kuidas see tehtud sai, mul oli üks sala-abiline selleks hehe :)

8) Lõpetuseks kiidan veel! Küll mitte Rootsit... Vaid Transferwise'i. Raha kandmine Eestisse on imelihtne, tuleb üle 1 päevaga (võrdluseks, Rootsi-sisene ülekanne teinekord võib isegi kuni 3 päeva võtta nagu kogenud olen) ja kulu-wise on see ca 1/10 sellest kulust, mis mul läheks kui seda pangas teeks. Brilliant!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar