neljapäev, 15. oktoober 2015

A kas saan Rootsi isikukoodi?

Tax agency's ehk Skatteverketis käisin ära. See on see tore koht, kus ennast Rootsi elanikuks registreeritakse, et neile makse maksma hakata saaks. Kui sisse astusin, ehmatasin esialgu ära, kuna seal oli VÄGA palju rahvast suvalise neljapäeva lõunase aja kohta, kuid hirm oli asjatu - kõik läks oluliselt kiiremini, kui ma kartsin. Süsteem töötas - uksel võttis üks neiu inimesi vastu, uuris, mida täpsemalt sinna tegema tuldi, ulatas ankeedi ja järjekorranumbri ning niikaua kui oma korda ootama pidi, sai ankeedi ette ära täita. 4-st leheküljest pidin ma täitma vaid 2, kuna mul pole lapsi ega loomi, khm, seetähendab, abikaasat, eksabikaasat, või elukaaslast. Ankeet polnud midagi keerulist, kuigi ma ei osanud mõnele küsimusele vastata. Näiteks nagu aadress Rootsis. Mida mul pole. Veel. Tax agency neiu aga arvas, et täääiesti okei on sinna panna oma hotelli aadress. Isegi, kui ma sealt järgmisel päeval välja kolin. Kõik läks sujuvalt, kuni oli tarvis mu töölepingut näha. Kuna kontoris samal päeval mu ülemust polnud, ma ise printida seal veel ei saa ja ma ausalt öeldes ei arva, et keegi teine kõhutäie naerda võiks selle üle, kui palju (loe: vähe) ma palka saama hakkan :D siis ma panin lepingu pulga peale ja mõtlesin, et küllap nad saavad sealt selle võtta. Pole vist tarvis öelda, et... Ei saa. Paberil prinditult peab olema. Ei saa ka meiliga saata. Tagantjärele saan isegi aru, et polnud just hiilgavaim idee aga mis seal ikka. Nad võtsid mu ankeedi vastu aga ütlesid, et enne ei toimu midagi, kui ma töölepingu viin. Mõtlesin, et okei, viin siis järgmine päev selle järgi ja läksin juba välja aga kus häda kõige suurem seal abi kõige lähem? Ehk siis - Göteborg on selline imeline linn, mille kesklinnas laiutab hiigelsuur shoppingukeskus Nordstan, mille(küljes)s on ka põhimõtteliselt kõik eluks vajalikud asutused. Minu puhul siis Skatteverket ja KPMG. Kuna KPMG-l oli mu leping olemas, helistasin oma sealsele konsultandile ja palusin tal see välja printida, mida ta ka lahkelt tegi ja seega sain umbes 15 minutiga probleemi lahendatud ja Skatteverketisse ka oma lepingu esitada. Kui uurisin, mis edasi saab, sain teada, et mulle saadetakse otsus, kas saan personal identification numberi või coordination numberi, postiga. Minu Rootsi aadressile. Milleks sai hetkel hotell. Kust ma pidin järgmine päev lahkuma. Uurisin, kas on võimalik ka meilile seda infot saada - khm, why did I even bother asking - ei. Selge, marssisin siis oma hotelli (muide, samuti Nordstani küljes), rääkisin loo ära ja andsin neile teada, et mulle võib sinna posti tulla. Kartsin, et see võib neile veidralt kõlada, arvestades, et oli mu viimane õhtu seal, aga neiu pani vaid mu nime kirja ja ütles, et panevad kõrvale, kui midagi tuleb. Vat selline lugu. Aa, ja ma olin umbes ainus valge inimene Skatteverketis peale töötajate. No joke.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar